Branding

Hvorfor er du sat i verden? Hvilken værdi tilfører du din omverden? Hvis du vil rykke dig som brand, skal du finde dit famøse purpose (også kaldet dit ’why’ eller ’hvorfor’) for nu at sige det med et af årtiets største marketing-buzzwords.

Lad dit purpose være den røde tråd i alt, hvad du siger og gør. For forbrugerne vil have brands, som står for noget.

Og ’noget’ handler ikke om lavere pris eller garanti eller størst på markedet. Vi skal op i de højere luftlag og finde en større mening for dit brands’ berettigelse på markedet. I verden.  Sjove overskrifter og kreative idéoplæg kan ikke stå alene.

Definér dit purpose

Stærke brands er stærke, blandt andet fordi de har defineret et højere formål med deres eksisteren i verden. Et purpose-drevet brand gør det klart for omverdenen – eller i hvert fald for dets kernemålgruppe – hvad det står for, og på den måde er det lettere for forbrugeren at identificere sig med brandet.

Stærkest er det, hvis dit brand indtager en ’personlighed’, som nogle bevidst vil gå uden om, mens andre vil sværge til dig i en grad, så de bliver ambassadører. Som brand behøver du ikke være noget for alle. Tag et standpunkt, og dyrk et værdisæt, som tiltaler et specifikt segment.

Sådan hjælper vi dig med brandingprocessen

Gennem research og indsigt i både dig og dine slutbrugere samt en analyse af dit brand, pejler vi os ind på dit brand promise; altså det løfte, du står på mål for i henhold til markedet.

Vi skaber en brandplatform, som er fundamentet for den brandingstrategi, vi går til markedet med. Det var mange brandingord på én gang. Men det er også dét, vi er specialister i.

Vil du vide mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed gennem branding?

Christina Grotkjær Nielsen

Strategic planner
xxx@step.dk
xx xx xx xx

Se vores cases

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit.