Content & Activation

Fundamentet i vores bureau er den kreative afdeling. Her starter det strategiske arbejde. Udvikling af ideér, koncepter og kampagner. Kommunikation, der skaber værdi for vores kunder såvel som for slutbrugeren.

Vores art directors, tekstforfattere, illustratorer, designere og motion designere arbejder hver dag for at skabe kommunikation, som flytter varer, holdninger eller adfærd. Vi har fokus på at løse vores kunders udfordringer – men mest af alt har vi fokus på, hvordan vi kan skabe værdi for slutbrugeren, så han eller hun vælger vores kunde til igen og igen.

Fagnørdede håndværkere

Og vi nørder. Vi er håndværkere, som går perfektionistisk op i valg af fonte, former, farver, formater, logodesign, kompositioner, UX, webdesign, emballagedesign, store ord, små ord og overskrifter, som afføder handling. Vi besidder en sproglig såvel som visuel forståelse, som ikke altid bemærkes med det blotte øje, men som ikke desto mindre er afgørende. For det er i detaljen, forskellen ligger. Og i vores faglige stolthed.

’Reklamen er død’

Det er hos de kreative, at koncepter vokser ud af solidt udarbejdede strategier; ideer springer frem og storytelling tager form. Vi navigerer i en verden, hvor det forlyder, at reklamen er død til fordel for mere komplekse måder at vække kreativ opsigt på i et fragmenteret mediebillede. Brugerne vælger selv til og fra, og reklamebranchen kan ikke længere proppe budskaber fra øst og vest ned i halsen på ukritiske modtagere.

Men reklamen er ikke stendød. Der er stadig puls. De klassiske discipliner som reklamefilm, radiospots, outdoors, printannoncer, webbannere virker stadig. Forskellen fra tidligere er bare, at det enkelte medie ikke står alene, men er en del af en større fortælling; forankret i en solid strategi med et purpose, der række ud over gængse usp’er.

Det kan du læse mere om, når vi taler om, hvordan vi arbejder med branding og strategi.

Vil du vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med din kommunikation?

Christina Vitten Carlsson

Chief Creative Officer
chvca@step.dk
40 20 25 10

Se vores cases

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit.